'K'


Siapakah K??

K adalah watak di dalam King Of Fighters, dia juga dikenali sebagai K dash atau K Prime.
K ini telah menjadi ketua di dalam game King Of Fighters 99.
Karakter beliau sebenarnya adalah seorang pemuda biasa. Kemudian beliau telah ditangkap oleh sebuah sindiket ataupun pertubuhan yang dinamai NESTS.

Pertubuhan ini telah menghilangkan ingatan K, kemudian mensuntik beliau dengan DNA yang dimiliki oleh Kyo Kusanagi (watak utama KOF) bagi mempelajari kemahiran kuasa api yang dimiliki oleh Kyo. Di dalam KOF, K telah menjadi watak 'Dark Hero'.

Bagi membuktikan dirinya bukanlah barangan yang boleh dibuat sesuka hati oleh sindiket NESTS, K telah membuat keputusan untuk mengkhianati NESTS dan menyertai pertandingan yang dinamai King Of Fighters bagi menjejaki anggota NESTS.
Selain itu, K juga telah bertemu Maxima yang mempunyai satu tujuan yang sama.

P/s : Memang sifat saya, sekiranya menonton sesuatu cerita, saya akan cuba membayangkan diri untuk menjadi seperti superhero dilakonkan.
Oleh itu saya telah memilih nama timangan saya adalah k.
Ramai juga di kalangan rakan saya memanggil saya dengan panggilan 'k'.
Walaupun terdapat setengah-stengah pihak yang tidak bertanggung jawab memanggil saya kassim, Datuk K. haha

1 comments:

z.a.r.a said...

k~~ wahh dh de blog akhirnye hehe :)

oo....bru sha tau...nme [k] tu drpd game~

isk2...k ni minat sgt dgn game kn? siap letak nickname ikut name player dlm game tu lg...

hehe :)